


Filamos – tehnică pentru construcţii şi industria minieră
Maşina de injectat betonul SSB 02 lucrează pe principiul tamburului de dozare continuă sub formă de rotor şi este destinată aplicării amestecurilor de beton pe cale uscată şi udă. Este vorba despre cel mai puternic model din seria de maşini SSB de injectat betonul şi este corespunzătoare pentru lucrări de amploare medie şi mare. Se foloseşte în primul rând la consolidarea suprafeţelor în cadrul construcţiilor de inginerie şi la construcţia lucrărilor hidraulice, la armarea bolţilor de tuneluri şi colectoare în construcţiile subterane, la efectuarea asanării construcţiilor de beton.
Maşinile de injectat betonul acţionate de un motor electric sunt destinate doar lucrărilor în mediu fără pericol de explozie a metanului. Pentru lucrările în mediu cu pericol de explozie a metanului este nevoie să se folosească maşina de injectat betonul în execuţia cu motor cu aer comprimat – SSB 14 şi SSB 24 COM-A.
Maşina de injectat betonul SSB 02 este fabricată în două modele de bază, care se deosebesc între ele prin felul acţionării şi posibilitatea de reglare a puterii.
Acţionarea maşinii este soluţionată fie cu un motor electric cu rotaţii duble, fie cu unul cu rotaţii simple cu variator, care permite o reglare continuă a puterii. Poziţia de bază de acţionare a maşinii este dată de mărimea tamburului dozator.
Maşina de injectat betonul SSB 02 poate fi amplasată pe un şasiu cu roţi, sau într-o ramă fixă. In mod standard, ea este dotată cu ungere centrală, care asigură ungerea automată a tuturor suprafeţelor de frecare.
Model | Tipul de acţionare | Reglarea puterii |
---|---|---|
SSB 02 DUO | motor electric cu rotaţii duble | două poziţii de randament – comutator |
SSB 02 COM-V | motor electric cu rotaţii simple | continuă – variator |
Maşina de injectat betonul SSB 02 funcţionează pe principiul transportului pneumatic.
Amestecul uscat destinat aplicării sau transportului, se răstoarnă în gura de alimentare a maşinii şi este completat continuu de către cilindrul tamburului de dozare continuă aflat sub gura de alimentare. Pentru transportarea mai uşoară a amestecului la tamburul de dozare, gura de alimentare este prevăzută cu un vibrator şi o instalaţie de epurare. Prin mişcarea de rotaţie a tamburului de dozare, amestecul este deplasat cu 180º în sensul accesului superior de aer comprimat, prin care este suflat din diferiţii cilindri ai tamburului de dozare spre furtunurile de transport. La trecerea amestecului în furtunurile de transport, la fluxul de amestec ajunge aerul comprimat din partea inferioară, care ajută la curgerea continuă a fluxului de amestec în furtunuri. La capătul lor este montată duza de injecţie, în care este adusă în acelaşi timp şi apa de amestec şi aici are loc umectarea amestecului transportat. Umiditatea necesară a amestecului aplicat este reglată cu ajutorul unui robinet de aducţie.
La aplicarea amestecului de beton pe aşa-zisa cale udă gura de alimentare a maşinii este umplută dinainte cu amestecul ud. Principiul de trecere a amestecului prin maşină în cazul tehnologiei ude de aplicare este acelaşi ca la tehnologia pe cale uscată. La capătul furtunurilor de transport se află duza de injecţie, în care în locul apei de amestec, pătrunde furtunul cu accelerator din pompa de dozare.
Puterea maşinii poate fi reglată:
Parametru | Rotor mic | Rotor mare |
---|---|---|
Volum tambur [dm3] | 13,5 | 21,9 |
Debit teoretic *) [m3/h] | 2-10 | 3-16 |
Consum de aer **) – distanţă de transport 40 m [m3/min] |
6-8 | 8-14 |
Presiune max. a aerului [MPa] | 0,6 | |
Putere motor electric [kW] | 4,5/6,5; 7,5 | |
Cuplare la reţeaua electrică | 3 × PEN 400 V | |
Diametru furtun de transport [mm] | DN 50, DN 60 | DN 60, DN 65 |
Granulaţia max. a materialului transportat [mm] | 16 | 20 |
Umiditate max.material [%] (la aplicare pe cale uscată) |
6 | |
Distanţă de transport-orizontal (uscat/ud) [m] |
250/40 | |
Distanţă de transport-vertical (uscat/ud) [m] |
100/15 | |
Furtun de apă [mm] | DN 20 | |
Presiunea min. a apei la duză [MPa] | 0,3 |
Parametru | SSB 02 |
---|---|
Lungime [mm] | 1620 |
Lăţime [mm] | 990 |
Inălţime [mm] | 1480 |
Greutate (fără accesorii) [kg] | 950 |
*) Este vorba despre valori teoretice. Debitul real depinde de compoziţia amestecului transportat, de puterea sursei de aer comprimat, de distanţa de transport şi de diametrul furtunurilor de transport.
**) Datele despre consumul de aer sunt doar valori aproximative şi depind de puterea momentană a maşinii, de distanţa de transport şi de diametrul furtunurilor de transport.